Wersja archiwalna z dnia 2017-01-23 10:39:19
|
Gmina Pacanów | |
Adres: ul. Rynek 15 28-133 Pacanów |
Kontakt: tel. 41/ 376 54 03, fax. 41/ 376 59 80 E-mail:ug@pacanow.pl Strona www: www.pacanow.pl |
Numer ID: 461 |
Data publikacji: |
Przedmiot: Zapytanie ofertowe na: „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2017 w wysokości 2 000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów" |
Treść przetargu: Pacanów, dnia: 20.01.2017r. Znak: FS.271.1.2017 Zapytanie ofertowe na: „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2017 w wysokości 2 000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów” Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 4, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164. z póź zm.) W sprawach nieuregulowanych ww. ustawą oraz niniejszym zapytaniem stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (Dz.U. z 1964r. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).
1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO Gmina Pacanów 28-133 Pacanów, ul. Rynek 15, województwo świętokrzyskie, tel. 41 376 54 03, fax. 41 376 59 80, Adres e-mail: ug@pacanow.pl , skarbnik@pacanow.pl Adres strony internetowej: www.pacanow.pl Godziny pracy urzędu: poniedziałek – piątek 7.00 – 15.00
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Przedmiot zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2017 w wysokości 2.000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów”. 2. Opis Przedmiotu zamówienia: - kredyt krótkoterminowy - kwota kredytu 2.000.000 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów w roku 2017”, - oprocentowanie – WIBOR 1M średniomiesięczny + marża banku, - uruchomienie kredytu w transzach na wniosek Urzędu, przy czym wniosek może być złożony 01 lutego 2017 roku na całą kwotę 2.000.000,00 zł lub kwotę mniejszą pozostała kwota do uruchomienia w pozostałym okresie między 02 luty, a 30 grudnia 2017 roku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość późniejszego uruchomienia kredytu i w niepełnej wysokości. - od uruchomienia kredytu prowizja -0% - spłata kredytu na dzień 31.12.2017 roku - spłata odsetek na koniec każdego kwartału od aktualnego zadłużenia ostatnia rata za IV kwartał 2017r. na koniec tego kwartału tj. 31.12.2017 r. - zabezpieczenie kredytu – weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową - dopuszcza się możliwość: a) zmniejszenia kwoty wykorzystania kredytu, b) nie złożenia wniosku na całość kwoty kredytu, jednocześnie zamawiający zastrzega sobie minimalną wysokość pobranego kredytu w wysokości 25% kwoty kredytu, c) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów, - w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania - od wcześniejszej spłaty kredytu ( całości lub części ) prowizja – 0% Dla celów przygotowania oferty ustala się, iż rok posiada 365 dni, a kredyt zaciągany będzie w dniu 01 lutego 2017r. kwota 2.000.000 zł, zaś spłata jednorazowo na dzień 31.12.2017r. Dla celów przygotowania oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postępowaniu przyjmują stawkę WIBOR 1M z dnia 19.01.2017r. w wysokości 1.66.% wg. www.bankier.pl) stałą w całym okresie kredytowania, jako umowny termin rozpoczęcia okresu naliczania odsetek należy przyjąć dzień 01.02.2017r. Harmonogram spłaty odsetek Data spłaty: 31.03.2017 30.06.2017 30.09.2017 31.12.2017 Kod CPV : 66113000-5 Usługi udzielania kredytu
3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do dnia 31.12.2017r.
4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający poniższe warunki udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumentów równoważnych. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonej kopii zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumentów równoważnych.
5. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU Ofertę stanowi formularz ofertowy (wg wzoru podanego w załączniku nr 1), oraz dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków. Aby oferta była kompletna należy złożyć: 1. dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji - kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne, 2. Ponadto do oferty należy dołączyć: a) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru podanego w załączniku nr 1), b) symulację spłaty kredytu,
6. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. 2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 3. W prowadzonym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą pisemnie, pocztą elektroniczną lub faksem na podane w niniejszym zapytaniu adresy. 4. Fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przesyłanych faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi. Strona, która przekazała informacje faksem przesyła je następnie w formie pisemnej listem poleconym. 5. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma w godzinach pracy urzędu tj. w dni robocze poniedziałek – piątek od godz. 7.00 do godz. 15.00. 6. Osobą upoważnioną w godzinach pracy Urzędu do kontaktów z Wykonawcami są: a) Dorota Adamczyk, tel. 41 376 54 03 wew. 22 b) Piotr Wojciechowski, tel. 41 376 54 03 wew. 24 7. Osoby wymienione powyżej są upoważnione do udostępniania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na pisemny wniosek Wykonawcy. 8. Osoby wymienione powyżej nie mają upoważnienia do udzielania Wykonawcom informacji w zakresie wyjaśniania treści istotnych warunków zamówienia. Z uwagi na obowiązkową pisemność postępowania wszystkie ewentualne wyjaśnienia ustne nie są dla Wykonawców wiążące.
7. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta złożona przez Wykonawcę winna zawierać: a) wypełniony i podpisany formularz oferty – (wg. wzoru podanego w załączniku nr1), b) wszystkie dokumenty i oświadczenia, których przedstawienia wymaga Zamawiający zgodnie z zapisami niniejszego zapytania. 2. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym i trwale zamkniętym opakowaniu lub kopercie, uniemożliwiającej otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. 3. Na opakowaniu/kopercie muszą znajdować się następujące oznaczenia: a) nazwa i adres Zamawiającego: Gmina Pacanów, ul. Rynek 15, 28-133 Pacanów b) nazwa i adres Wykonawcy, c) opis:
Oferta na; „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2017 w wysokości 2 000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów” Nie otwierać przed dniem 27.01.2017r.
8. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: w Urzędzie Gminy w Pacanowie, ul. Rynek 15, pok. nr 101 (sekretariat, I piętro) w terminie do dnia 27.01.2017r. do godz. 15.00.
9. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1. Przez cenę rozumie się całkowity koszt udzielenia i obsługi kredytu, który jest sumą naliczonych odsetek w całym okresie kredytowania od udzielonego kredytu w wysokości 2 000 000,00 zł podlegającego spłacie według harmonogramu. 2. Oprocentowanie kredytu liczone jest jako suma zmiennej stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) liczonej w stosunku rocznym i zaoferowanej marży bankowej (stałej w całym okresie kredytowania) wyrażonej w punktach procentowych. 3. Marża bankowa zaoferowana przez oferenta winna być podana z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. 4. Wyliczoną cenę należy podać w PLN z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. Przy wyliczaniu wartości ceny każdorazowo zaokrągleniu podlega ich kwota miesięcznego naliczenia. Jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w gorę. 5. Zamawiający wymaga, aby marża zaoferowana zawierała wszystkie koszty, jakie ponosi wykonawca w związku z uruchomieniem kredytu, zabezpieczeniem jego spłaty oraz obsługą kredytu w całym okresie kredytowania. A zatem Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych prowizji i opłat w związku z udzieleniem kredytu. 6. Dla porównywalności ofert należy przyjąć do wyliczenia: a) w danym roku w każdym miesiącu należy przyjąć rzeczywistą ilość dni, b) ilość dni w roku – 365, c) stałą zaoferowaną marżę w całym okresie kredytowania z dwoma miejscami po przecinku, d) dla celów przygotowania wyceny oferty, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M średniomiesięczny z dnia 19.01.2017r. w wysokości 1,66.%, stałą w całym okresie kredytowania, e) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić symulację spłaty kredytu, która stanowić będzie załącznik do oferty. W w/w symulacji jako umowny termin rozpoczęcia okresu naliczania odsetek należy przyjąć dzień 01.02.2017r.
10. KRYTERIA I SPOSÓB OCENY OFERT 1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: całkowity koszt kredytu Za najkorzystniejszą zostanie wybrana najtańsza oferta.
11. WZÓR UMOWY Wykonawca, który w niniejszym postępowaniu złoży najkorzystniejszą ofertę, zobowiązany będzie do przygotowania na własny koszt i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji propozycji wzoru umowy uwzględniającego zapisy niniejszego zapytania.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn. 3. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym zapytaniu mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeks Cywilny. 4. Dokumentacja finansowa Gminy dostępna jest na stronie internetowej http://bip.pacanow.pl/
Wójt Gminy mgr Wiesław Skop |