Zamawiający:
Urząd Gminy Pacanów
Adres:
ul. Radziwiłłówka 2
28-133 Pacanów
Kontakt:
tel. 041 376 54 03, fax. 041 376 59 80
E-mail:ug@pacanow.pl
Strona www: www.pacanow.pl
Numer ID: 148
Data publikacji:
2009-02-02 13:33:45
Przedmiot: Rozstrzygnięie protestu z dnia 20.01.2009 roku, modyfikacja SIWZ i ogłoszenia o przetargu na „Budowę sali gimnastycznej wraz z łącznikiem oraz zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Ratajach Słupskich”
Treść przetargu:
Znak sprawy: IGPM-341/1/2009
Pacanów, dnia 2.02.2009 r.
Zamawiający:
Gmina Pacanów
ul. Radziwiłłówka 2
28-133 Pacanów
Wykonawcy
ROZSTRZYGNIĘCIE PROTESTU
Działając na podstawie art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 223,poz. 1655 oraz 2008r. Nr 171, poz.1058) Zamawiający - Gmina Pacanów, po rozpatrzeniu protestu wniesionego przez wykonawcę Pana Leszka Świątka prowadzącego Zakład Remontowo- Budowlany „BUDKOM” w Oleśnicy w dniu 20.01.2009 r. w postępowaniu przetargowym znak IGPM-341/1/2009 na „Budowę sali gimnastycznej wraz z łącznikiem oraz zagospodarowaniem terenu przy Szkole Podstawowej w Ratajach Słupskich”
postanawia
protest uwzględnić częściowo tj. dokonać zmiany warunków udziału w postępowaniu i sposobu ich oceny poprzez:
- -zmianę zapisu pkt. 8.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia tiret 1 którego dotychczasowe brzmienie tj.
„ - wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością co najmniej dwóch zamówień o wielkości i charakterze zbliżonym do będącego przedmiotem przetargu, polegającego na wykonaniu nowych obiektów kubaturowych o charakterze sportowym wraz z instalacjami w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności firmy jest krótszy w tym okresie. Wartość zrealizowanego przynajmniej jednego zamówienia winna wynosić co najmniej 3 500 000,00 zł brutto.” przyjmuje brzmienie:
„ - wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością co najmniej dwóch zamówień o wielkości i charakterze zbliżonym do będącego przedmiotem przetargu, polegającego na wykonaniu nowych obiektów kubaturowych wraz z instalacjami w tym przynajmniej jednego o charakterze sportowym o wartości co najmniej 3 500 000,00 zł brutto oraz drugiego obiektu kubaturowego o dowolnym charakterze o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności firmy jest krótszy w tym okresie.”
- zmianę zapisu pkt. 9.1 lit. f) specyfikacji istotnych warunków zamówienia którego dotychczasowe brzmienie tj.
„ f) wykaz zrealizowanych robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, (zawierający wykonanie co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie nowego obiektu kubaturowego o charakterze sportowym wraz z instalacjami przy czym wartość przynajmniej jednego zamówienia winna wynosić minimum 3 500 000,00 zł brutto) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi że roboty te zostały wykonane należycie (referencje); (wg wzoru podanego w załączniku nr 3)”, przyjmuje brzmienie:
„ f) wykaz zrealizowanych robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, (zawierający wykonanie co najmniej 2 robót budowlanych polegających na budowie nowych obiektów kubaturowych wraz z instalacjami w tym przynajmniej jednego o charakterze sportowym o wartości co najmniej 3 500 000,00 zł brutto oraz drugiego obiektu kubaturowego o dowolnym charakterze o wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania wraz z dokumentami potwierdzającymi że roboty te zostały wykonane należycie (referencje); (wg wzoru podanego w załączniku nr 3)”
W pozostałym zakresie protest oddala.
Uzasadnienie
Protest złożony przez Wykonawcę Pana Leszka Świątka prowadzącego Zakład Remontowo- Budowlany „BUDKOM” w Oleśnicy dotyczy zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia tj pkt. 8.1 i pkt. 9.1 lit f ) siwz, które precyzują warunki udziału w postępowaniu i wymagane w związku z tym od Wykonawców dokumenty.
Wykonawca zarzuca Zamawiającemu naruszenie art.22 pkt.2 ustawy prawo zamówień publicznych oraz 2 ust.2 pkt. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mają być składane.
Wykonawca kwestionuje wprowadzenie wymagania dotyczącego wykazania się doświadczeniem w wykonywaniu obiektów o charakterze sportowym, który to wymóg - zdaniem Wykonawcy - bezzasadnie ogranicza krąg potencjalnych wykonawców, a tym samym narusza zasadę uczciwej konkurencji.
Zamawiający zważył co następuje:
Protest co do zasady jest niesłuszny. Kwestionowanie prawa Zamawiającego do precyzowania wymaganego doświadczenia w wykonywaniu robót budowlanych nie znajduje żadnego uzasadnienia ani w treści obowiązujących przepisów prawa w tym przywołanych przez Protestującego, ani w stosowanej powszechnie praktyce, ani w orzecznictwie (patrz np. wyrok KIO z dnia 07.12.2007 r. sygn.akt. KIO/UZP/1/ 07).
Zamawiający po powtórnym przeanalizowaniu zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczących wymagań w zakresie doświadczenia wymaganego od wykonawcy, uznał jednak, że wymagania te bez szkody dla interesu publicznego mogą być nieco zmodyfikowane (złagodzone). W szczególności uznano, że można ograniczyć wymóg wykazania się doświadczeniem w wykonywaniu obiektów o charakterze sportowym, kubaturowym do jednego takiego obiektu.
W tym stanie rzeczy postanowiono jak wyżej.
Od niniejszego rozstrzygnięcia przysługuje odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Odwołanie wnosi się do bezpośrednio do Prezesa Urzędu w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia protestu, jednocześnie przekazując kopię treści odwołania zamawiającemu. Złożenie odwołania w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do Prezesa Urzędu.
Jednocześnie informujemy, iż zamawiający korzystając z uprawnienia wynikającego z art. 12 a ust.1 w związku z art.180 ust.5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych przedłuża termin składania ofert do dnia 16.02.2009r. do godz. 11.00.
Tym samym przedłuża się termin wniesienia wadium do dnia 16.02.2009r. do godz. 11.00.Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.02.2009r. do godz. 11.30.
Z poważaniem:
Wójt Gminy Pacanów
/-/ mgr Wiesław Skop
Załączone pliki:
0901 Sala gimnastyczna Rataje Kopia rozstrzygnięcia protestu nr 1
(0901_Sala_gimnastyczna_Rataje_Kopia_rozstrzygniecia_protestu_nr_1.pdf - 331.29 KB) Data publikacji: 2009-02-02 13:42:46 Redaktor: Mariusz Ratusznik
Opis: Kopia rozstrzygnięcia protestu nr 1
0901 Sala gimnastyczna Rataje Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
(0901_Sala_gimnastyczna_Rataje_Ogloszenie_o_zmianie_ogloszenia.pdf - 34.76 KB) Data publikacji: 2009-02-02 13:43:57 Redaktor: Mariusz Ratusznik
Opis: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
0901 Sala gimnastyczna Rataje Zmodyfikowany załącznik nr 3
(0901_Sala_gimnastyczna_Rataje_Zmodyfikowany_zalacznik_nr_3.pdf - 33.425 KB) Data publikacji: 2009-02-02 13:44:53 Redaktor: Mariusz Ratusznik
Opis: Zmodyfikowany załącznik nr 3
Opublikował: Mariusz Ratusznik, data publikacji: 2009-02-02 13:45:06
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu