Zamawiający:
Gmina Pacanów
Adres:
ul. Rynek 15
28-133 Pacanów
Kontakt:
tel. 41/ 376 54 03, fax. 41/ 376 59 80
E-mail:ug@pacanow.pl
Strona www: www.pacanow.pl
Numer ID: 430
Data publikacji:
2016-01-20 13:35:45
Przedmiot: Zapytanie ofertowe na: „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2016 w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów.
Treść przetargu:
Pacanów, dnia: 20.01.2016r.
Znak: FS.271.1.2016
Zapytanie ofertowe
na:
„Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2016 w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów”
Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 4, ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.)
W sprawach nieuregulowanych ww. ustawą oraz niniejszym zapytaniem stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (Dz.U. z 1964r. Nr 16 poz. 93, z późn. zm.).
1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Gmina Pacanów
28-133 Pacanów, ul. Rynek 15, województwo świętokrzyskie,
tel. 41 376 54 03, fax. 41 376 59 80,
Adres e-mail: ug@pacanow.pl, skarbnik@pacanow.pl
Adres strony internetowej: www.pacanow.pl
Godziny pracy urzędu: poniedziałek – piątek 7.00 – 15.00
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Przedmiot zamówienia: „Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2016 w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów”.
2. Opis Przedmiotu zamówienia:
- kredyt krótkoterminowy
- kwota kredytu 1.000.000 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów w roku 2016,
- oprocentowanie – WIBOR 1M średniomiesięczny + marża banku,
- uruchomienie kredytu w transzach na wniosek Urzędu, przy czym wniosek może być złożony 30 stycznia 2016 roku na kwotę 500.000,00 zł oraz pozostała kwota w dowolnym terminie po 30 stycznia 2016 roku i w tych dniach może być uruchomiony kredyt, Zamawiający zastrzega sobie możliwość późniejszego uruchomienia pierwszej transzy kredytu i w niepełnej wysokości.
- od uruchomienia kredytu prowizja - 0%
- spłata kredytu na dzień 31.12.2016 roku
- spłata odsetek na koniec każdego kwartału od aktualnego zadłużenia, ostatnia rata odsetek płatna do dnia 31.12.2016 r.
- zabezpieczenie kredytu – weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową
- dopuszcza się możliwość:
a) zmniejszenia kwoty wykorzystania kredytu,
b) nie złożenia wniosku na całość kwoty kredytu, jednocześnie zamawiający zastrzega sobie minimalną wysokość pobranego kredytu w wysokości 25% kwoty kredytu,
c) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów - w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania
- od wcześniejszej spłaty kredytu (całości lub części ) prowizja – 0%
Dla celów obliczenia wartości zamówienia ustala się, iż rok posiada 365 dni, a kredyt zaciągany będzie w dniu 30 stycznia 2016r. kwota 500.000 zł, w dniu 1 kwietnia 2016r. kwota 500.000 zł, zaś spłata jednorazowo na dzień 31.12.2016 roku.
Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym postępowaniu przyjmują stawkę WIBOR 1M z dnia 14.01.2016r. w wysokości 1.63.% wg. www.bankier.pl) stałą w całym okresie kredytowania, jako umowny termin rozpoczęcia okresu naliczania odsetek należy przyjąć dzień 01.02.2016r.
Harmonogram spłaty odsetek
Data spłaty odsetek:
I transza - 31.03.2016, II transza - 30.06.2016, II transza - 30.09.2016, IV transza - 31.12.2014
Kod CPV : 66113000-5 Usługi udzielania kredytu
3. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Termin wykonania przedmiotu zamówienia: do dnia 31.12.2016r.
4. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający poniższe warunki udziału w postępowaniu:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał się posiadaniem zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumentów równoważnych.
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonej kopii zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumentów równoważnych.
5. OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Ofertę stanowi formularz ofertowy (wg wzoru podanego w załączniku nr 1), oraz dokumenty potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę wymaganych warunków. Aby oferta była kompletna należy złożyć:
1. dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji - kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 Ustawy Prawo Bankowe (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665 z późn. zm.) lub dokumenty równoważne,
2. Ponadto do oferty należy dołączyć:
a) wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru podanego w załączniku nr 1),
b) symulację spłaty kredytu,
6. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI
1. Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
3. W prowadzonym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą pisemnie, pocztą elektroniczną lub faksem na podane w niniejszym zapytaniu adresy.
4. Fakt otrzymania oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przesyłanych faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi. Strona, która przekazała informacje faksem przesyła je następnie w formie pisemnej listem poleconym.
5. Zamawiający przyjmuje wszelkie pisma w godzinach pracy urzędu tj. w dni robocze poniedziałek – piątek od godz. 7.00 do godz. 15.00.
6. Osobą upoważnioną w godzinach pracy Urzędu do kontaktów z Wykonawcami są:
a) Dorota Kochanowicz, tel. 41 376 54 03 wew. 22
b) Piotr Wojciechowski, tel. 41 376 54 03 wew. 24
7. Osoby wymienione powyżej są upoważnione do udostępniania dokumentacji z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na pisemny wniosek Wykonawcy.
8. Osoby wymienione powyżej nie mają upoważnienia do udzielania Wykonawcom informacji w zakresie wyjaśniania treści istotnych warunków zamówienia. Z uwagi na obowiązkową pisemność postępowania wszystkie ewentualne wyjaśnienia ustne nie są dla Wykonawców wiążące.
7. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Oferta złożona przez Wykonawcę winna zawierać:
a) wypełniony i podpisany formularz oferty – (wg. wzoru podanego w załączniku nr1),
b) wszystkie dokumenty i oświadczenia, których przedstawienia wymaga Zamawiający zgodnie z zapisami niniejszego zapytania.
2. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym i trwale zamkniętym opakowaniu lub kopercie, uniemożliwiającej otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert.
3. Na opakowaniu/kopercie muszą znajdować się następujące oznaczenia:
a) nazwa i adres Zamawiającego: Gmina Pacanów, ul. Rynek 15, 28-133 Pacanów
b) nazwa i adres Wykonawcy,
c) opis:
Oferta na;
„Udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego na rok 2016 w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie przejściowego deficytu Gminy Pacanów”
Nie otwierać przed dniem 26.01.2016r.
8. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: w Urzędzie Gminy w Pacanowie, ul. Rynek 15, pok. nr 101 (sekretariat, I piętro) w terminie do dnia 26.01.2016r. do godz. 15.00.
9. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY
1. Przez cenę rozumie się całkowity koszt udzielenia i obsługi kredytu, który jest sumą naliczonych odsetek w całym okresie kredytowania od udzielonego kredytu w wysokości 1 000 000,00 zł podlegającego spłacie według harmonogramu.
2. Oprocentowanie kredytu liczone jest jako suma zmiennej stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej na każdy pierwszy dzień okresu odsetkowego (kwartału kalendarzowego) liczonej w stosunku rocznym i zaoferowanej marży bankowej (stałej w całym okresie kredytowania) wyrażonej w punktach procentowych.
3. Marża bankowa zaoferowana przez oferenta winna być podana z dokładnością dwóch miejsc po przecinku.
4. Wyliczoną cenę należy podać w PLN z dokładnością dwóch miejsc po przecinku. Przy wyliczaniu wartości ceny każdorazowo zaokrągleniu podlega ich kwota miesięcznego naliczenia. Jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w gorę.
5. Zamawiający wymaga, aby marża zaoferowana zawierała wszystkie koszty, jakie ponosi wykonawca w związku z uruchomieniem kredytu, zabezpieczeniem jego spłaty oraz obsługą kredytu w całym okresie kredytowania. A zatem Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych prowizji i opłat w związku z udzieleniem kredytu.
6. Dla porównywalności ofert należy przyjąć do wyliczenia:
a) w danym roku w każdym miesiącu należy przyjąć rzeczywistą ilość dni,
b) ilość dni w roku – 365,
c) stałą zaoferowaną marżę w całym okresie kredytowania z dwoma miejscami po przecinku,
d) dla celów przygotowania wyceny oferty, należy przyjąć stawkę WIBOR 1M średniomiesięczny z dnia 14.01.2016r. w wysokości 1,63.%, stałą w całym okresie kredytowania,
e) Wykonawca zobowiązany jest sporządzić symulację spłaty kredytu, która stanowić będzie załącznik do oferty. W w/w symulacji jako umowny termin rozpoczęcia okresu naliczania odsetek należy przyjąć dzień 01.02.2016r.
10. KRYTERIA I SPOSÓB OCENY OFERT
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: całkowity koszt kredytu
Za najkorzystniejszą zostanie wybrana najtańsza oferta.
11. WZÓR UMOWY
Wykonawca, który w niniejszym postępowaniu złoży najkorzystniejszą ofertę, zobowiązany będzie do przygotowania na własny koszt i przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji propozycji wzoru umowy uwzględniającego zapisy niniejszego zapytania.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego postępowania bez podania przyczyn.
3. W sprawach nie uregulowanych w niniejszym zapytaniu mają zastosowanie przepisy ustawy Kodeks Cywilny.
4. Dokumentacja finansowa Gminy dostępna jest na stronie internetowej http://bip.pacanow.pl/
Zatwierdzam:
Wójt Gminy
Mgr Wiesław Skop
Załączone pliki:
2016_Kredyt_zalacznik
(2016_Kredyt_zalacznik.docx - 24.572 KB) Data publikacji: 2016-01-20 13:36:29 Redaktor: Mariusz Ratusznik
Opis: 2016_Kredyt_zalacznik
Opublikował: Mariusz Ratusznik, data publikacji: 2016-01-20 13:36:45
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu