Wersja archiwalna z dnia 2019-12-17 13:11:25
|
Gmina Pacanów | |
Adres: ul. Rynek 15 28-133 Pacanów |
Kontakt: tel. 41/ 376 54 03, fax. 41/ 376 59 80 E-mail:ug@pacanow.pl Strona www: www.pacanow.pl |
Numer ID: 565 | |
Data publikacji: | |
Przedmiot: Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2020 r. | |
Treść przetargu: Gmina Pacanów ul. Rynek 15, 28-133 Pacanów tel. (41) 376 54 03 o g ł a s z a przetarg nieograniczony na:
Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2020 r.
Ogłoszenie nr 636985-N-2019 z dnia 2019-12-17 r. OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Nie O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych Nie Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający Nie Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie ostępowania Nie Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający
powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: Nie Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy
wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery
identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: Nie W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: Informacje dodatkowe: I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pacanów, krajowy numer identyfikacyjny 29101054700000, ul. Rynek 15 , 28-133 Pacanów, woj. świętokrzyskie,
państwo Polska, tel. 413 765 403,
e-mail inwest@pacanow.pl, faks 413 765 980. Adres profilu nabywcy: nie dotyczy Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne nie dotyczy I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy): Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): I.4) KOMUNIKACJA: Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL) Nie Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia Nie Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem Nie Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: Elektronicznie Nie Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Pisemnie Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z
terenu gminy Pacanów w 2020r. Nie II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi Nie Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Pacanów. Zakres zamówienia dotyczy nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych (przedsiębiorcy, którzy dobrowolnie złożyli stosowne pisemnie oświadczenie o uczestnictwie w systemie odbioru odpadów), oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, z terenu Gminy Pacanów. UWAGA: niniejsze zmówienie udzielone zostanie na okres 8 miesięcy 2020r. 2.1. Odpady będą odbierane z terenu gminy Pacanów, liczącej na dzień 31.12.2019r. wg. ewidencji osób ok. 7540 mieszkańców (na terenie 28 sołectw: Biechów, Biskupice, Chrzanów, Grabowica, Karsy Dolne, Karsy Duże, Karsy Małe, Kępa Lubawska, Komorów, Kółko Żabieckie, Książnice, Niegosławice, Oblekoń, Pacanów, Podwale, Rataje Karskie, Rataje Słupskie, Słupia, Trzebica, Wola Biechowska, Wójcza, Wójeczka, Zborówek, Zborówek Nowy, Zołcza Ugory, Żabiec, Kwasów, Sroczków. Liczba osób zamieszkałych stale na dzień 03.12.2019 r. wg. złożonych deklaracji: 5697 mieszkańców. Liczba złożonych deklaracji z budynków zamieszkałych na dzień 03.12.2019 r. to 1998 szt. Liczba nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady ok. 81 posesji. Liczba domków letniskowych ok. 28 posesji. W/w liczba nieruchomości z których odbierane będą odpady może ulec zmianie w ciągu trwania zadania. 2.2 Zakres zamówienia obejmuje odbiór i transport: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych zgromadzonych w workach i pojemnikach z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wystawionych na trasie odbioru w ilości ok. 610,95 Mg/rok (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 410 Mg.). Worki na w/w odpady zabezpieczają właściciele posesji we własnym zakresie; b) segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości 198,32 Mg/rok (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 133 Mg.): - papier i tektura, - szkło białe i kolorowe, - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal. c) odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: - tworzywa sztuczne i metal, papier i tekturę, szkło, odpady wielkogabarytowe, elektroodpady, - zużyte opony, odpady budowlane pochodzące z drobnych remontów, przeterminowane leki (z punktów utworzonych w 2-ch aptekach), odpady biodegradowalne, popiół. Ilości odebranych odpadów z PSZOK w tym: - zużyte opony - 5,45 Mg/rok (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 3,65 Mg.) - odpady wielkogabarytowe – 119,95 Mg/rok (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 80 Mg.) - odpady betonu i gruzu – 5,08 Mg/rok (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 3,40 Mg.) - elektroodpady – 1,96/rok Mg (szacunkowa ilość odpadów w okresie obowiązywania umowy – 8 miesięcy – ok. 1,30 Mg.) - leki - 0,030 Mg Masa odpadów podana w niniejszym punkcie jest wielkością orientacyjną, wynikającą z danych o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Pacanów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Do celów opracowania oferty składanej w niniejszym postępowaniu należy przyjąć ilości odpadów za okres obowiązywania umowy tj. 8 miesięcy 2020r. - 631,35 Mg 3.2.3. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a) pojemniki na odpady o pojemności 120 l; b) pojemniki na odpady o pojemności 240 l; c) pojemniki na odpady o pojemności 1 100 l; d) pojemniki KP 7, o pojemności 7,0 m3 e) pojemniki, w tym worki z folii LDPE o pojemności od 80 l do 120 l, 2.4. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory: a) kolor niebieski na papier i tektura, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji z napisem „Papier”; b) kolor żółty na tworzywa sztuczne, metal, odpady wielomateriałowe z napisem „Metale i tworzywa sztuczne”; c) kolor zielony na szkło białe i kolorowe z napisem „Szkło”; d) kolor brązowy na odpady biodegradowalne z napisem „Bio”; e) kolor czarny na odpady pozostałe po segregacji i niesegregowane (zmieszane). 2.5. Worki na odpady segregowane z folii polietylenowej o grubości min.0,06mm, dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca w ilości koniecznej do zebrania segregowanych odpadów. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Worki do selektywnej zbiorki powinny być odpowiednio opisane. Odbierając odpady segregowane wykonawca zobowiązany jest pozostawić właścicielowi minimum taką ilość worków danego koloru jaką zabrał. 2.6. Wykonawca dostarczy do Urzędu Gminy worki do selektywnej zbiórki odpadów po 1000 szt. każdego koloru w pierwszym miesiącu świadczenia usługi oraz na każde zgłoszenie, potrzebnej ilości worków. 2.7.Wykonawca wyposaży w pojemniki Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a) 10 pojemników 1100 l po 2 szt. na odpady: bio, papier, plastik i metal, odpady wielomateriałowe oraz szkło, popiół, b) 4 pojemniki KP 7, na odpady budowlane, zużyte opony, odpady wielkogabarytowe i elektroodpady – pojemniki otwarte bez pokryw. c) 2 pojemniki na zbiórkę przeterminowanych leków o pojemności min. 80 l (pojemniki należy dostarczyć do dwóch aptek na terenie Pacanowa), 2.8. Wykonawca wyposaży na własny koszt Urząd Gminy Pacanów w 3 pojemniki 1100 l z opcją zamykania. 2.9. Odbiór odpadów. a) Odbiór niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, oraz odpady bio (worki czarne i brązowe) z posesji odbywać się będzie raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy. b) Odbiór segregowanych odpadów komunalnych z posesji odbywać się będzie raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy (dotyczy tylko odpadów gromadzonych w workach żółtych, niebieskich i zielonych). c) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będzie się odbywał co najmniej raz w miesiącu (dotyczy również opróżniania pojemników na przeterminowane leki w aptekach), a w przypadku wystąpienia takiej konieczności, na każde wezwanie Zamawiającego, lecz nie częściej niż 3 razy w miesiącu. Odpady biodegradowalne gromadzone w workach brązowych będą odbierane z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na wezwanie Zamawiającego w trakcie odbiorów odpadów zmieszanych na terenie Gminy. d) W przypadku budynku bloku mieszkalnego w Pacanowie oraz nieruchomości gromadzących odpady w pojemnikach KP7 odbiór odpadów odbywać się będzie po zgłoszeniu zapełnienia pojemnika KP7 lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu. e) Odbiór odpadów z aptek na terenie Gminy Pacanów będzie się odbywał na każde wezwanie Zamawiającego lecz nie rzadziej niż raz w miesiącu i nie częściej niż 2 razy w miesiącu. 2.10. Odpady należy transportować wyłącznie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ZGOK Sp. z o.o. Rzędów z wyłączeniem przeterminowanych leków. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia w trakcie załadunku. Przeterminowane leki Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania we własnym zakresie. W przypadku wystąpienia awarii RIPOK dla regionu 5 należy transportować do zastępczej instalacji dla tego regionu. 2.11. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową zbiórkę i transport odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 2.12. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 2.13. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 2.14. Odbiór odpadów segregowanych może być realizowany jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania frakcji odpadów selektywnie zebranych w poszczególnych kolorach worków. 2.15. Odbiór i transport odpadów winien odbywać się w dniu zbiórki odpadów w godzinach przyjmowania odpadów przez z RIPOK w Rzędowie. 2.16. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 2.17. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 2.18. Wykonawca w okresie do końca II kwartału 2020r. przeprowadzi na terenie gminy kampanię edukacyjną polegającą na przygotowaniu i rozprowadzeniu wśród mieszkańców, ulotek informacyjnych o sposobie prawidłowego segregowania odpadów. 2.19. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia comiesięcznych kontroli gospodarstw, z których odbierane są odpady komunalne. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów (tj. w sposób niezgodny z wymaganiami zawartymi w obowiązujących przepisach prawa), Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego, lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną (w postaci elektronicznej) z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 2.20. Wykonawca na wezwanie Zamawiającego udostępni wydruk GPS pojazdów obrazujący trasy ich przejazdów. 2.21. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a) Informację, w formie pisemnej, o masie odpadów dostarczonych każdym pojazdem do RIPOK w Rzędowie podczas każdego odbioru z terenu Gminy Pacanów zawierającą następujące dane: - nr rejestracyjny pojazdu odbierającego odpady, - masę własną pojazdu, masę całkowitą i masę odpadów przewiezionych pojazdem. - datę i godzinę ważenia pojazdu, - informację o rodzaju odpadów zgodnie z obowiązującymi kodami odpadów, Ważenie pojazdu i odpadów może być wykonywane wyłącznie z wykorzystaniem urządzeń posiadających aktualną legalizację potwierdzoną przez Urząd Miar zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca dostarczy dokument poświadczający ich legalizację Zamawiającemu. b) Karty przekazania odpadów do RIPOK w Rzędowie, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami; c) Półroczne sprawozdanie zgodne z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; d) Wykonawca będzie dostarczał zamawiającemu informację o ilości zebranych odpadów i ilości przekazanych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych do 15 dnia miesiąca po miesiącu w którym nastąpił odbiór. 2.22. W przypadku nieodebrania z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt, odebrać odpady w ciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. 2.23. Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę sposobu wykonywania usługi, zarówno w siedzibie Wykonawcy jak i w terenie poprzez udostępnienie wymaganych dokumentów oraz umożliwienie oględzin sprzętu używanego do wykonywania umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy umożliwi przedstawicielom Zamawiającego kontrolę pojazdów przed rozpoczęciem pracy, w tym m.in. w zakresie sprawdzenia zawartości skrzyni ładunkowej w każdym dniu świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Pacanów realizowanej na podstawie przedmiotowej umowy, bez wcześniejszego powiadomienia o jej przeprowadzeniu. 2.24. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pacanów. 2.25. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w pkt 3.2 SIWZ jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców - wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. II.5) Główny kod CPV: 90500000-2 Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90511300-5, 90512000-9, 90513100-7, 90533000-2 II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli
zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia): Waluta: (w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: miesiącach: 8 lub dniach: lub
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Określenie warunków: W zakresie kompetencji
lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów . Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli
wykonawca wykaże, że posiada: a) zezwolenie na transport odpadów - zgodnie z ustawą
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 ze zmianami).
Zgodnie z zapisami cyt. ustawy (art. 233 ust. 1), zezwolenia na transport
odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na
czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak, niż do czasu upływu terminu do
złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z
dnia 14 grudnia 2012 r., lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w
przypadku, gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym. Zgodnie z art. 234 ust.
1 u.o. w związku z art. 238 ust. 1u.o. rejestr powinien zostać utworzony
najpóźniej do dnia 24 stycznia 2018 r., b) wpis do rejestru działalności
regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
prowadzonego przez Wójta Gminy Pacanów, o którym mowa w art. 9b - 9c ustawy z
dnia 13 wrzenia 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z
2017r., poz. 1289 z póź. zm.),w zakresie odpowiadającym przedmiotowi
zamówienia, W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej
działalności zawodowej zamawiający żąda dokumentów potwierdzających posiadanie
takich kompetencji lub uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z
odrębnych przepisów, w szczególności: - koncesji, zezwolenia, licencji lub
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów
zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie zgodnie założeniami w pkt 5.1. SIWZ Informacje dodatkowe III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa Określenie warunków: W zakresie zdolności
technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli
wykonawca wykaże, że: a) posiada wiedzę i doświadczenie polegającą na wykonaniu
w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, co najmniej jednej usługi obejmującej wykonanie lub wykonywanie usługi
odbioru i transportu odpadów komunalnych o wartości zamówienia przekraczającej
100 tys. złotych z terenu objętego usługą (np. z terenu jednej gminy) o czasie
świadczenia usługi nie krótszym niż 12 kolejnych miesięcy, b) dysponuje
potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia: • samochodami
specjalistycznymi na poziomie odpowiadającym liczbą i rodzajem pojazdów,
których mowa w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w
sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013 r. poz.122) – oznacza to, że w posiadaniu
Wykonawcy odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości winny
znajdować się minimum: - dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych
odpadów komunalnych, - dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie
zbieranych odpadów komunalnych, - jeden pojazd do odbierania odpadów bez
funkcji kompaktującej, - jeden pojazd o ładowności do 3,5 tony umożliwiający
odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości trudno dostępnych, - urządzenie do
opróżniania pojemników typu „dzwon” oraz KP7, spełniające wszelkie wymagania
określone cytowanym wyżej Rozporządzeniem, • bazą magazynowo - transportową
usytuowaną w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Pacanów, na
terenie do którego Wykonawca posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra
Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z
2013 r. poz.122). W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków
udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej
zamawiający żąda następujących dokumentów: a) Oświadczenie dotyczące spełniania
warunków udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do SIWZ b)
wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym
okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,
na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są poświadczenia bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były
wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a
jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych poświadczenia bądź inne dokumenty
potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu –(wykaz usług wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 5
SIWZ), c) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych
dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6
SIWZ) Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób. Zamawiający wymaga od wykonawców
wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją
o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób Informacje dodatkowe: III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp) III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Tak Nie III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SIWZ. - zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; - zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji 6.3.2 i 6.3.3 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te powinny być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU: III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. ( załącznik nr 4 do SIWZ) . Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak 1.Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych). Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ust.6 ustawy PZP tj.; w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r.. poz. 359 ze zm.). Wykonawca który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Nadwiślański Bank Spółdzielczy Solec-Zdrój o/ Pacanów 58 85170007 0040 0400 0172 0020 z dopiskiem: Wadium w postępowaniu na wykonanie zadania pn.: „Odbieranie i transport odpadów komunalnych zebranych z terenu gminy Pacanów w 2020r”. 2. Wadia w formach niepieniężnych należy dołączyć w oryginale do oferty. 3. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji, z treści tej gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, że na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, w terminie związania ofertą, gwarant zobowiązuje się do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy PZP. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert – termin związania ofertą. 4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, najpóźniej do dnia 30.12.2019 r. do godz.11.00 5. Zamawiający (zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy PZP) zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy z sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano). 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzyma również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 9. Pozostałe przypadki zwrotu lub zatrzymania wadium zawarto w art. 46 ustawy PZP. IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie Nie |
Załączone pliki |
201902_Odpady_SIWZ (201902_Odpady_SIWZ.pdf - 632.89 KB) | |
Data publikacji: 2019-12-17 13:09:27 Redaktor: Mariusz Ratusznik | |
Opis: 201902_Odpady_SIWZ | |
201902_Odpady_SIWZ_zalaczniki (201902_Odpady_SIWZ_zalaczniki.zip - 411.591 KB) | |
Data publikacji: 2019-12-17 13:09:42 Redaktor: Mariusz Ratusznik | |
Opis: 201902_Odpady_SIWZ_zalaczniki |
Opublikował: Mariusz Ratusznik, data publikacji: 2019-12-17 13:10:03
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu
Powrót |