Wersja do druku

Zamawiający:

Urząd Gminy Pacanów

Adres:
ul. Radziwiłłówka 2
28-133 Pacanów

Kontakt:
tel. 041 376 54 03, fax. 041 376 59 80
E-mail:ug@pacanow.pl
Strona www: www.pacanow.pl

Numer ID: 114

Data publikacji:
2007-11-30 12:15:33

Przedmiot: Przetarg nieograniczony na:„Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i przebudowy istniejącego budynku handlowo-usługowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Gminy w Pacanowie”

Treść przetargu:

Gmina Pacanów

ul. Radziwiłłówka 2, 28-133 Pacanów

tel. (041) 376 54 03

o g ł a s z a

przetarg nieograniczony

na:

„Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i przebudowy istniejącego budynku handlowo-usługowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Gminy w Pacanowie”


Ogłoszenie ukazało się na Portalu Urzędu Zamówień Publicznych pod numerem 237022 - 2007 w dniu 30.11.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Pacanów, ul. Radziwiłłówka 2, 28-133 Pacanów, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3765403, fax 041 3765980.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.pacanow.pl

·                  Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej remontu i przebudowy istniejącego budynku handlowo-usługowego z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Gminy w Pacanowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu budowlano-wykonawczego wraz z dokumentacją kosztorysową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych i uzyskaniem pozwolenia na budowę dla zadania inwestycyjnego polegającego na wykonaniu kompleksowego remontu i przebudowy istniejącego budynku handlowo-usługowego położonego w Pacanowie u zbiegu ulic Biechowskiej i Rynek (działki nr ewid. 1517, 1516/5, 1529, 1530/1) z przeznaczeniem na siedzibę Urzędu Gminy w Pacanowie. W ramach przedmiotu zamówienia przewiduje się wykonanie kompleksowego projektu remontu i przebudowy istniejącego budynku handlowo-usługowego obejmującego między innymi: dostosowanie budynku do korzystania przez osoby niepełnosprawne, wykonanie zabezpieczenia przeciwwodnego i przeciwwilgociowego budynku ( w tym drenażu opaskowego), przebudowę pomieszczeń budynku dostosowującą obiekt do pełnienia nowej funkcji jako siedziby Urzędu Gminy w Pacanowie, wymianę instalacji wewnętrznych, wymianę stolarki, przebudowę konstrukcji dachu z adaptacją poddasza na cele użytkowe, wymianę pokrycia, docieplenie budynku i wykonanie nowej elewacji, wykonanie lub przebudowę przyłączy zewnętrznych, zagospodarowanie terenu wokół budynku oraz budowę parkingu ( na działkach nr ewid. 1492 i 1493) i garażu dla samochodu służbowego. Opis przewidywanych potrzeb funkcjonalno użytkowych jakie winien spełniać remontowany obiekt. Budynek pełnić będzie funkcję użyteczności publicznej tj. będzie siedzibą Urzędu Gminy w Pacanowie i Rady Gminy Pacanów. Budynek należy zaprojektować uwzględniając przewidywaną liczbę zatrudnionych etatowych pracowników na około 45 osób. Dodatkowo okresowo zatrudnionych będzie średnio około 6 osób w charakterze stażystów i praktykantów. Celem zapewnienia prawidłowego funkcjonowania urzędu należy przewidzieć zaprojektowanie następujących pomieszczeń : - punkt obsługi interesanta - sekretariat - gabinet Wójta - gabinet Z-cy Wójta - gabinet Sekretarza Gminy - pokój Radcy Prawnego - gabinet Przewodniczącego Rady Gminy wraz z pokojem obsługi Rady Gminy - sala konferencyjna - sala ślubów - pokoje biurowe dla pięciu oddzielnych referatów - pokoje socjalne - pomieszczenia dla pracowników obsługi gospodarczej/ pomieszczenia gospodarcze - pokoje biurowe dla Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pacanowie - pomieszczenia dla Zakładu Usług Wodnych i Komunalnych w Pacanowie - tajna kancelaria - kasa - serwerownia - kotłownia - archiwum - biblioteka gminna - sanitariaty dla pracowników i interesantów - ciągi komunikacyjne - pomieszczenia magazynowe i pomocnicze. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a) uzyskanie i aktualizację map do celów projektowych b) uzyskanie wypisów z rejestrów gruntów dla działek, na których projektowana będzie inwestycja i działek przyległych c) przeprowadzenie we własnym zakresie dodatkowych oględzin i obmiarów istniejącego budynku wraz z wykonaniem niezbędnych odkrywek, badań i ekspertyz, d) opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej przebudowy i remontu istniejącego budynku wraz z zagospodarowaniem terenu i uzgodnienie jej z Zamawiającym. e) uzyskanie warunków technicznych oraz uzgodnień niezbędnych mediów f) przygotowanie kompletnego wniosku i wystąpienie w imieniu inwestora o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego g) przygotowanie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji łącznie z raportem oddziaływania inwestycji na środowisko i uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień oraz uzyskanie tej decyzji ( w przypadku konieczności jej uzyskania) h) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej w tym projektu technicznego budowlano-wykonawczego ( 5 egz.) dla wszystkich niezbędnych branż wraz z niezbędnymi uzgodnieniami. Dokumentacja projektowa winna obejmować: · dokumentacje geologiczną (w razie potrzeby) · projekt zagospodarowania terenu dla całego obszaru objętego opracowaniem wraz z dojazdem do działki, ciągami pieszymi, ogrodzeniem, zielenią, obiektami małej architektury (śmietnik) oraz niezbędnymi urządzeniami technicznymi w celu odprowadzenia wód opadowych z terenu, · projekt architektoniczny - zawierający między innymi : elementy wystroju wnętrz (uwzględniający dobór materiałów, faktury, kolorów, technologii wykonania dla powierzchni podłóg, ścian i sufitów oraz dobór oświetlenia i stolarki, wyposażenie sanitariatów, pokoi socjalnych, holu głównego charakterystyczne detale architektoniczno-budowlane, proponowane rozmieszenie wyposażenia wnętrz w tym usytuowanie stanowisk pracy), kolorystkę elewacji. · projekt konstrukcyjny · projekt wewnętrznej instalacji wodno-kanalizacyjnych · projekt wewnętrznej instalacji gazowej · projekty wewnętrznych instalacji elektrycznych, niskoprądowych (p.poż, antywłamaniowa), instalacji teleinformatycznych · projekt instalacji centralnego ogrzewania wraz z kotłownią · projekt instalacji wentylacji i klimatyzacji · projekt parkingu · projekty niezbędnych przyłączy · projekt przebudowy (przełożenia) ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego z projektowaną infrastrukturą · informacja BIOZ i) opracowanie przedmiarów robót ( 4 egz.), kosztorysów inwestorskich ( 2 egz.) j) opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (5 egz.) k) uzyskanie w imieniu inwestora wszelkich niezbędnych uzgodnień wymaganych do otrzymania pozwolenia na budowę l) przygotowanie i złożenie kompletnego wniosku o pozwolenie na budowę w imieniu inwestora m) uzyskanie pozwolenia na budowę n) pełnienie nadzoru autorskiego Dokumentacja projektowa winna zawierać wszystkie uzgodnienia, opinie i dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę. Dokumentacja projektowo-kosztorysowa: opracowania projektowe i opisowe opisujące przedmiot zamówienia na roboty budowlane , tzn. rysunki, specyfikacje techniczne i przedmiary w poszczególnych branżach powinny być wzajemnie spójne i skoordynowane pod względem technicznym, nie mogą być ze sobą sprzeczne. W koszcie prac projektowych należy uwzględnić koszt uzyskania warunków technicznych, uzgodnień, opinii i decyzji. Projekt w fazie roboczej należy uzgadniać z Zamawiającym. Szczegółowe rozwiązania techniczne przedmiotu zamówienia należy zaprojektować zgodnie z wymogami przepisów szczególnych w tym techniczno-budowlanych, Polskimi Normami, w sposób zapewniający spełnienie wymogów określonych w art.5 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. Opracowania stanowiące przedmiot zamówienia winny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego ( Dz.U. z 2004r. Nr 202, poz.2072 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz.1133 z późn. zm.), oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ( Dz.U. z 2004r. Nr 130, poz.1389). Całość dokumentacji projektowej, kosztorys inwestorski, przedmiar robót i specyfikacje techniczne należy dodatkowo przekazać Zamawiającemu w wersji elektronicznej. Zastosowane rozwiązania projektowe powinny być wyważone ekonomicznie, gwarantujące tanią i bezawaryjną eksploatację obiektu. Propozycje opracowanych przez Wykonawcę rozwiązań projektowych będą wymagały akceptacji Zamawiającego. Zamawiający wymaga aby szacunkowy koszt remontu i przebudowy obiektu według kosztorysu inwestorskiego opracowanego na podstawie wykonanej dokumentacji nie przekraczał kwoty 4 500 000,00 zł brutto . Wszelkie prace projektowe lub czynności nie opisane w niniejszym rozdziale a niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych uzgodnień oraz decyzji należy traktować jako oczywiste i uwzględnić w kosztach i terminach wykonania przedmiotu zamówienia. Termin wykonania dokumentacji projektowo-kosztorysowej stanowiącej przedmiot zamówienia oraz złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji pozwolenia na budowę: - 120 dni od daty otrzymania prawomocnej decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.22.20.00-1.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:

okres w dniach: 120.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

·                  Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium..

 

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

·                  Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn.; a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Za spełnienie warunku określonego w lit. a) Zamawiający uzna prowadzenie przez Wykonawcę działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej. Za spełnienie warunku określonego w lit. b) Zamawiający uzna: - wykonanie przez Wykonawcę z należytą starannością w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia (wykonanie projektu budowlano-wykonawczego wielobranżowego na budowę, rozbudowę, przebudowę lub remont obiektu użyteczności publicznej) - dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do projektowania, niezbędne do realizacji projektu określonego w przedmiocie zamówienia w specjalnościach : architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych , instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, drogowej, należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego. Za spełnienie warunku określonego w lit. c) Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu wg. zasady spełnia-nie spełnia nastąpi się na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w punkcie 9 SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się aby przynajmniej jeden z Wykonawców (lub wspólnie) spełniał wymagania o których mowa w lit. a),b),c). W przypadku konsorcjum żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art.24 ust. 1 i 2 ustawy. Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku, kiedy umowa o wykonanie zamówienia publicznego będzie zawierana z kilkoma Wykonawcami występującymi wspólnie do umowy tej zostaną wprowadzone postanowienia ustalające solidarną odpowiedzialność tych Wykonawców za wykonanie zobowiązań wynikających z umowy w pełnym zakresie.

·                  Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenie, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych - (wg wzoru podanego w załączniku nr 2 do SIWZ), b)wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz zakresu wykonywanych przez nich czynności (wg wzoru podanego w załączniku nr 3 do SIWZ), c) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, (kserokopie uprawnień budowlanych projektantów, którzy będą zaangażowani w wykonanie przedmiotu zamówienia do projektowania w specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych , instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, drogowej wraz z aktualnymi zaświadczeniami o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego) ; d) wykaz zrealizowanych usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, (zawierający wykonanie co najmniej 1 usługi odpowiadającej swoim zakresem i złożonością przedmiotowi zamówienia tj. wykonanie projektu budowlano-wykonawczego wielobranżowego na budowę, rozbudowę, przebudowę lub remont obiektu użyteczności publicznej) wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi że usługi te zostały wykonane należycie (referencje); (wg wzoru podanego w załączniku nr 4 do SIWZ) e) wykaz podwykonawców (wg wzoru podanego w załączniku nr 5 do SIWZ) f) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; g) polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wymienionego powyżej w lit. f) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczona przez notariusza. Oświadczenia i informacje składane przez lub wobec pełnomocnika są skuteczne wobec wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o uzyskanie zamówienia. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w lit. a) i f) składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Dokumenty o których mowa w lit. a) - g) należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę-osoby uprawnioną-e do reprezentacji Wykonawcy.

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

 

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.gminy.com.pl/pacanow/przetargi.php

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Pacanów, ul. Radziwiłłówka 2, 28-133 Pacanów, woj. Świętokrzyskie.

IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy

IV 3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.12.2007 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy w Pacanowie pok. nr 17, nie później niż do dnia 11 grudnia 2007r. do godz. 11.00.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy

 

 

Wójt Gminy Pacanów

 

/-/ mgr Wiesław Skop

 


Załączone pliki:

07_dokumentacja_WDT_II_SIWZ
(07_dokumentacja_WDT_II_SIWZ.pdf - 239.799 KB) Data publikacji: 2007-11-30 12:36:35 Redaktor: Katarzyna Wojtyś

Opis: SIWZ

07_dokumentacja_WDT_II_Zalacznik_nr_1_5
(07_dokumentacja_WDT_II_Zalacznik_nr_1_5.pdf - 76.122 KB) Data publikacji: 2007-11-30 12:41:54 Redaktor: Katarzyna Wojtyś

Opis: Zalacznik nr 1 -5

07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_6_wzor_umowy
(07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_6_wzor_umowy.pdf - 89.167 KB) Data publikacji: 2007-11-30 12:42:28 Redaktor: Katarzyna Wojtyś

Opis: zalacznik_nr_6_wzor_umowy

07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_7
(07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_7.pdf - 1162.856 KB) Data publikacji: 2007-12-03 09:34:27 Redaktor: Mariusz Ratusznik

Opis: Załącznik nr 7

07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_8
(07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_8.pdf - 3644.702 KB) Data publikacji: 2007-11-30 12:44:43 Redaktor: Katarzyna Wojtyś

Opis: Załącznik nr 8

07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_9
(07_dokumentacja_WDT_II_zalacznik_nr_9.pdf - 13257.744 KB) Data publikacji: 2007-11-30 12:48:39 Redaktor: Katarzyna Wojtyś

Opis: Załącznik nr 9

Statystyki bieżącego przetarguWyświetleń: 3049
Wprowadził do systemu: Katarzyna Wojtyś, data: 2007-11-30 12:15:33
Opublikował: Katarzyna Wojtyś, data publikacji: 2007-11-30 12:51:24
Ostatnia zmiana: Mariusz Ratusznik, data: 2007-12-03 09:31:32
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu