Wersja archiwalna z dnia 2010-08-05 12:28:10
|
Urząd Gminy w Pacanowie
jest czynny od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.15 do 15.15
Struktura organizacyjna Urzędu Gminy Pacanów
|
Stanowisko |
Nr telefonu / nr pokoju |
Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Kierownik referatu- Sekretarz Gminy
|
Kierownik Referatu - Sekretarz Gminy |
(041) 376 54 03 wew. 11, pok. nr 17 |
Sekretariat - pracownik d.s. organizacyjnych |
(041) 376 54 03, pok. nr 17 |
Pracownik d.s. kadrowych |
(041) 376 54 03 wew. 32, pok. nr 11 |
Pracownik d.s. organizacyjnych oświaty |
(041) 376 54 03 wew. 29, pok. nr 11 |
Pracownik d.s. organizacyjnych |
Informatyk |
Pracownik d.s. obsługi Rady Gminy |
(041) 376 54 03 wew. 26, pok. nr 15 |
Pracownik d.s. ewidencji ludności – Zastępca Kierownika USC |
(041) 376 54 03 wew. 14,
pok. nr 5 |
Pracownik d.s. obronnych i Obrony Cywilnej |
Pracownik d.s. obywatelskich
Pracownik d.s. obywatelskich -1/2 etatu (stowarzyszenia, LGD) |
Referatu Finansowy
Kierownik referatu- Skarbnik Gminy |
Kierownik Referatu - Skarbnik Gminy |
(041) 376 54 03 wew. 22, pok. nr 13 |
Pracownik d.s. księgowości budżetowej |
(041) 376 54 03 wew. 20, pok. 13 |
Pracownik d.s. księgowości budżetowej |
Pracownik d.s. podatków i opłat – 2 etaty, |
(041) 376 54 03 wew.28, pok. nr 15 |
Pracownik d.s. księgowości podatkowej, |
Pracownik d.s. finansowych. |
(041) 376 54 03 wew.30, pok. nr 14 |
Referat Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego |
Kierownik Referatu |
(041) 376 54 03 wew.13, pok. nr 25 |
Pracownik d.s. inwestycji i pozyskiwania środków unijnych |
(041) 376 54 03 wew.15, pok. nr 24 |
Pracownik d.s. inwestycji i pozyskiwania środków unijnych, |
Pracownik d.s. gospodarki mieniem komunalnym |
Pracownik d.s. gospodarki przestrzennej |
(041) 376 54 03 wew.13, pok. nr 25 |
Pracownik d.s. dróg i gospodarki wodnej. |
Urząd Stanu Cywilnego |
Kierownik – Wójt Gminy |
(041) 376 54 03 wew.12, pok. nr 17 |
Samodzielne stanowiska d.s. rolnictwa i ochrony środowiska |
(041) 376 54 03 wew. 18,
pok. nr 10 |
Pełnomocnik d.s. Ochrony Informacji Niejawnych - Sekretarz Gminy |
(041) 376 54 03 wew. 11,
pok. nr 17 |
Rozdział III Regulaminu organizacyjnego UG Pacanów
Zakres działania kierownictwa Urzędu Gminy Pacanów /wójta, sekretarza, skarbnika/:
§ 22.
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
- reprezentacja Gminy i Urzędu na zewnątrz,
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i Urzędu,
- prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy i Urzędu,
- realizowanie polityki kadrowej (podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności),
- zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi, w szczególności dotyczących podziału zadań,
- egzekwowanie przestrzegania przez pracowników dyscypliny pracy,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie sekretarza lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- jako Szef Obrony Cywilnej Gminy wykonuje zalecenia Szefa Obrony Cywilnej Kraju,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulaminu oraz uchwały Rady,
- pełni nadzór nad Referatem Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego,
- opracowuje zakres czynności dla poszczególnych stanowisk pracy.
§ 23.
Sekretarz wykonuje:
1. Funkcję kierownika administracyjnego Urzędu i jednocześnie kierownika
Referatu Organizacyjnego w tym zakresie:
- opracowuje czynności dla poszczególnych stanowisk,
- rozstrzyga spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami,
- informuje Wójta o konieczności dokonywania zmian personalnych,
- nadzoruje czas pracy i dyscyplinę pracowników zatrudnionych w Urzędzie,
- wprowadza w obowiązki nowoprzyjętych pracowników do Urzędu,
- prowadzi rejestr skarg i wniosków,
- organizuje bibliotekę Urzędu i uzupełnia zbiory biblioteczne,
- przyjmuje oświadczenie ostatniej woli spadkodawcy,
- koordynuje i organizuje sprawy związane z wyborami, spisami i referendum,
- nadzoruje realizację ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- realizuje zadania związane z promocją gminy,
2. Funkcję koordynatora w Urzędzie i w tym zakresie:
- zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu,
- współpracuje z Radą Gminy,
- współpracuje z sołectwami.
3. Inne zadania powierzone:
- w zakresie ustalonym przez Wójta,
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obronnych,
- wynikające z ustaw i przepisów szczególnych.
4. Jako Kierownik Referatu Organizacyjnego
- pełni nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych
- pracowników,
- opiniuje obsadę personalną Referatu,
- nadzoruje realizowanie przepisów prawnych przez pracowników zatrudnionych w referacie,
- administruje systemem Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pacanów.
§ 24.
Skarbnik wykonuje zadania z zakresu:
1. Spraw budżetowych w tym:
- przygotowuje projekt budżetu,
- nadzoruje i realizuje budżet Gminy zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez radę gminy,
- analizuje budżet i bieżąco informuje Wójta o jego realizacji,
- kontrasygnuje czynności prawne mogące spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udziela upoważnienia innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- informuje radę gminy o odmowie złożenia kontrasygnaty względnie sytuacji, która taką odmowę mogła spowodować,
- współdziała w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
- sporządzanie projektów dokumentów stanowiących podstawę do dokonywania zmian w budżecie,
- opracowywanie sprawozdań finansowych z realizacji budżetu Gminy i przedstawianie ich organom gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
2. Rachunkowości i podatków w tym:
- prowadzi rozliczenia,
- dokonuje kontroli finansowej i organizuje obieg dokumentów,
- realizuje ustawy o dochodach i finansach gmin, o podatkach i opłacie skarbowej,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości
3. Jako kierownik Referatu Finansowego Skarbnik gminy:
- pełni nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,
- opiniuje obsadę personalną referatu,
- występuje do Wójta z wnioskami personalnymi dotyczącymi realizowania stosunku pracy przez pracowników Referatu,
- nadzoruje realizowanie przez pracowników zatrudnionych w Referacie Finansowym przepisów prawnych,
- opracowuje zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk w Referacie Finansowym.
4. Innych, a w szczególności:
- sprawuje kontrole wewnętrzną i zewnętrzną nad jednostkami podległymi,
- w zakresie ustalonym przez Wójta,
- wynikające z ustaw i przepisów szczególnych.
5. W razie nieobecności Skarbnika lub w innym przypadku czasowej niemożności wykonywania obowiązków, obowiązki jego wykonuje osoba upoważniona przez Skarbnika Gminy.
|